Veilig naar de bekkenfysiotherapeut. Dat doe je zo.

Sinds vrijdag 1 mei kunnen we weer voorzichtig opschalen met het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die anders zijn dan je gewend bent. Bij de aanmelding zal er eerst een triage worden gedaan en naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen.

Als jij, of iemand in jouw gezin, symptomen heeft van corona dan zullen we bijvoorbeeld beeldbellen of stellen we de afspraak  even uit. Als het voor jouw zorg noodzakelijk is, en het ook veilig en verantwoord kan, plannen we wel een behandeling in de praktijk.

Belangrijk is dan dat we ons samen houden aan de hygiëneregels:

• Geen handen schudden
  • Neem je eigen badhanddoek mee
  • Desinfecteer  je handen voor en na de afspraak
  • 1 persoon per fysiotherapeut
  • Hoest en nies in je elleboog
  • Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten
  • Bij griep of andere luchtwegklachten van jezelf of je huisgenoten kom je niet
  • Als het nodig is, maakt de bekkenfysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen.

In de praktijk houdt iedereen zo veel mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar.

Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen: jouw bekkenfysiotherapeut vertelt je welke bekkenfysiotherapeutische zorg mogelijk is. We vertrouwen erop dat je begrip hebt voor de maatregelen.

Armanda Ruyssenaars-Groen
Geregistreerd bekkenfysiotherapeut NVFB